آيا قدرتمند تر از زبان پايتون وجود دارد؟

اين وبلاگ براي آموزش برنامه نويسي مي باشد.

آيا قدرتمند تر از زبان پايتون وجود دارد؟

۹۰ بازديد

قدرت زبان پايتون

پايتون يك زبان برنامه نويسي سطح بالا با هدف كلي است ، زبان برنامه نويسي به گونه اي طراحي شده است كه كدي كه در آن نوشته شده است به راحتي قابل خواندن و درك است. بر خلاف ساير زبان هاي برنامه نويسي ، كه در آن از Curly Braces ({}) براي نشان دادن بلوك هاي كد استفاده مي شود ، اين زبان برنامه نويسي از فضاي سفيد براي نشان دادن بلوك كد استفاده مي كند. اين زبان برنامه نويسي توسط Guido van Rossum در سال 1991 ايجاد شده است. اين در واقع يك اسكريپت برنامه نويسي است كه در آن كد براي اجراي برنامه نيازي به پيش مونتاژ ندارد. پايتون ادعا مي كند "قدرت قابل توجه بسيار واضحي با نحو". و كتابخانه استاندارد آن بزرگ و جامع است.

فلسفه طراحي اين زبان بر خوانايي كد تأكيد دارد. پايتون ادعا مي كند كه نحو آن كاملاً واضح است؛ كتابخانه استاندارد آن بزرگ و جامع است. پايتون با بسياري از سيستم هاي لينوكس همراه است.
پايتون از بسياري از معيارهاي برنامه نويسي پشتيباني مي كند ، در درجه اول زبان محور شي ، نه محدود به سيستم هاي اجباري بلكه سبك هاي برنامه نويسي عملكردي است. اين سيستم از نوع كاملاً پويا بوده و از ويژگي هاي حافظه اتوماتيك ، اتصال Ruby ، ​​Perl و Tcl و ويژگي هاي مشابه برخوردار است. مانند ساير زبانهاي پويا ، پايتون اغلب به عنوان يك زبان برنامه نويسي استفاده مي شود ، اما گاهي اوقات در طيف گسترده اي از متن هاي غير اسكريپتي استفاده مي شود. با استفاده از ابزارهاي شخص ثالث ، كد پايتون را مي توان در يك برنامه اجرايي مستقل بسته بندي كرد. مترجمان Python براي بسياري از سيستم عامل ها در دسترس هستند.

اجراي مرجع C Python (CPython) نرم افزاري مستقل و منبع باز و الگوي توسعه مبتني بر جامعه است ، مانند تمام يا تقريباً تمام پياده سازي هاي جايگزين آن. CPython توسط بنياد نرم افزاري غيرانتفاعي Python ساخته شده است.

يك زبان تفسير شده نوعي زبان برنامه نويسي است كه براي اجراي آن به يك نرم افزار ديگر كه اسم آن مترجم است ، متكي است. اكثر زبانهاي برنامه نويسي به كامپايلر تكيه مي كنند ، كه كد را به مجموعه اي از دستورالعمل ها كه بطور خاص براي يك نوع خاص از دستگاه و سيستم عامل طراحي شده اند تبديل مي كند. هنگام نوشتن برنامه ها با استفاده از يك زبان تفسير ، برنامه خود يك فايل متني با كدگذاري است و مترجم به عنوان واسطه عمل مي كند و دستورالعمل ها را به چيزي ترجمه مي كند كه دستگاه مي تواند در هنگام پرواز بفهمد. زبانهاي ارائه شده محدوديت هاي زيادي از نظر عملكرد دارند ، اما همچنين كار كردن با آنها و براي ايده آل براي برخي از انواع برنامه ها بسيار آسان است.

زماني وجود داشت كه استفاده از يك زبان تفسيري اغلب مبهم بود ، بيشتر به دليل سرعت. در دوراني كه قدرت پردازش رايانه در حق بيمه بود ، زبانهاي تفسير شده بسيار محدود بودند ، زيرا منابع آنها گرسنه تر بود. با زبانهاي كامپايل شده ، همه چيز كارآمدتر و مستقيم تر است زيرا برنامه ها قبلاً به دستورالعمل هاي ماشين ساز ترجمه شده اند. فرآيند تدوين هر بار كه فرد برنامه را تفسير مي كند ، اجرا مي شود و نرم افزار تفسير مجبور است همزمان به طور مداوم اجرا شود ، كه به طور معمول استرس بيشتري به عملكرد وارد مي كند.

زبانهاي تفسيري نيز مزاياي بسياري دارند. يادگيري برخي از آنها بسيار آسان است ، مانند پايتون. برنامه هايي با زبان هاي تفسير مي توانند گاه به گاه مورد آزمايش قرار بگيرند ، زيرا لازم نيست كه اغلب سازگار باشند و معمولاً ايجاد تغيير در قسمت موجود نرم افزار بسيار آسان است. به طور كلي ، روند كار با يك زبان تفسير ساده تر ، با زمان توسعه كوتاه تر و اغلب كار كمتري انجام مي شود.

يكي از مزيت هاي مهم ديگر زبان هاي تفسير شده قابليت حمل آسان است. به طور كلي ، اگر نسخه مفسر براي بسياري از انواع مختلف ماشين ها و سيستم عامل ها وجود داشته باشد ، مي توان از هر برنامه اي كه به آن زبان نوشته شده باشد در انواع مختلفي از سيستم عامل ها استفاده كرد. به عنوان مثال ، برنامه هايي كه به زبان تفسيري نوشته شده اند ، مي توانند بدون هيچ گونه اصلاح و اجرا بر روي سيستم مبتني بر Macintosh ™ ، Windows ® يا Linux مبتني بر Linux اجرا شوند.
با افزايش سرعت كامپيوتر ، استفاده از زبانهاي تفسير به طور كلي افزايش مي يابد ، اما هنوز محدوديت هايي وجود دارد. حتي در رايانه هاي سريع ، تفسير براي برخي از برنامه هاي زباني مانند بازي ها ايده آل نيست. برخي از برنامه ها با استفاده از تركيبي از زبان هاي تفسير شده و زبان هاي كامپايل شده ايجاد مي شوند. در اين نوع پياده سازيها ، زبان تفسير فقط مي تواند جنبه كوچكي از عملكرد را داشته باشد ، در حالي كه اكثر برنامه ها از كد كامپايل شده استفاده مي كنند. يك مثال مي تواند يك بازي با مترجم داخلي خود براي يك زبان برنامه نويسي باشد كه به كاربران نهايي اجازه مي دهد تا به راحتي محتوا را ايجاد و تغيير دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.